1. خانه
  2. هاست لینوکس چیست؟و چه ویژگی هایی دارد؟

هاست لینوکس چیست وچه ویژگی دارد؟

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس (Linux Host) به هاستی گفته می شود که سیستم عامل سرور آن لینوکسی باشد.

سیستم عامل لینوکس در سال 1991 توسط لینوس توروالدز دانشجوی فنلاندی ابداع شد. وی به دنبال ایجاد سیستم عامل متن باز (Open Source) روی کامپیوتر شخصی بود. سیستم عامل لینوکس روی سرورها نصب شد و هاست لینوکسی نامیده شد. لینوکس یک سیستم عامل شبه یونیکس است.

میزبان لینوکس از زبان Html , php و پایگاه داده My sql پشتیبانی می کند. به همین سبب، عامل متن باز بودن کمک می کند تا وب سایتهایی که با زبان برنامه نویسی php یا Html پشتیبانی شده اند از این نوع هاست استفاده کنند. برای مثال، وب سایتهایی که با سیستم مدیریت متن باز دروپال، جوملا، وردپرس و … که مبتنی بر php/mysql هستند، پیشنهاد می شود که از هاست لینوکسی استفاده کنند.

متن باز : نرم افزارهایی که به صورت متن باز هستند شکلی طراحی شده که کدهای آن در دسترس عموم است و می توانند کدها را طبق نیاز خود تغییر دهند.

سوالی که به وجود می آید این است که، با هر سیستم عاملی در کامپیوتر شخصی می توان هاست لینوکس را نصب کرد؟ پاسخ آری است.

درکامپیوتر شخصی با سیستم عامل  لینوکس و سیستم عامل ویندوز می توان این نوع هاست را نصب کرد و وب سایت طراحی کرد. همچنین، نیازی به نصب لینوکس در کامپیوتر ندارید.

 درساخت وب سایت برای ورود به هاست از مرورگر وب استفاده می شود. وارد بخش مدیریت میزبان شده و کارهای لازم در این بخش انجام می شود.

برای افرادی که تازه سایت تأسیس کردند و بازدید منابع سرور عادی دارند، میزبان لینوکس با حجم پایین مناسب است. در صورت گسترش می توان هاست را ارتقاء داد.

از ویژگی های این میزبانی امنیت بالا، سرعت بالاتر نسبت به میزبان های دیگر، متن باز بودن، پایگاه داده نامحدود و قابلیت برنامه نویسی این نوع میزبانی را جز بهترین ها قرارداده است.

 

ویژگی هاست لینوکسی

هاست لینوکس ایرانی یا خارجی:

میزبان لینوکس ایرانی درپایگاه داده سرورهای داخلی میزبانی می شود و سرعت لود بالایی دارد. در صورتی که، اینترنت بین المللی دچار مشکل شود دسترسی به هاست خارجی سخت می شود.

حال، اگر کاربرسایت داخل ایران است ازهاست داخلی استفاده کرده و اگر سایت را می خواهید برای افراد خارج از ایران طراحی کنید بهتر است از هاست خارجی استفاده کنید.

این نوع میزبان از کنترل پنل Cpanel و Direct Admin استفاده می کند. یادگیری آسان و دسترسی راحت از علت استفاده گسترده از این پنل ها است.

در این نوع هاست امکان ارسال ایمیل به تعداد زیاد وجود دارد. به صورتی که،  در کنترل پنل این هاست ادرس ایمیل خود را به صورت com.نام دامنه شما@ ایجاد می کنید ودرهمین بخش محیط ایمیل را مدیریت می کنید.

 

فهرست